Digitaal verwerken van inkoopfacturen doet tegenwoordig bijna iedereen, het bespaard veel tijd en is eigenlijk ook niet meer weg te denken in deze tijd. Vele gebruiken hiervoor twee aparte applicaties. Door de module FinMaster Invoicing is dat niet meer nodig en kan je heel gemakkelijk je inkoopfacturen digitaal verwerken en gelijk boeken in je administratie, zonder dat je hoeft te switchen van applicatie.

“Met FinMaster invoicing heb je geen aparte applicatie meer nodig voor het digitaal verwerken van je facturen”

Hoe werkt de module precies?

Na het aanvragen van de module krijg je van ons een speciaal e-mailadres waarheen alle inkoopfacturen naartoe gemaild kunnen worden en direct in FinMaster terecht komen. Het bestandsformaat moet pdf zijn, maar voor de rest maakt de manier van mailen niet uit. Het kan een losse factuur zijn of meerdere in bulk zonder scheidingsbladen, of met extra bijlage die je er graag bij wilt hebben.

Door de speciaal ingebouwde software worden de factuurkenmerken en regels al grotendeels herkend. Zijn er kenmerken of regels die hierin nog niet worden meegenomen, dan kan je die zelf voor de volgende keer vastleggen. Ook is hier je bulk mail te splitsen of aan te geven dat het om een bijlage gaat. Na controle zet je de factuur door en kan deze gelijk in de administratie geboekt worden.

Mocht voor een factuur speciale goedkeuring nodig zijn, dan is dit geen probleem. Deze mogelijkheid was al aanwezig en kan dus (ook in combinatie met deze module) gebruikt worden. Het is zelfs zo dat dit wat gemakkelijker is geworden, aangezien de factuur gelijk zichtbaar is voor diegene die de goedkeuring moet geven.

“Geen maandbundel maar betalen per geboekte factuur”

Wat zijn de kosten voor deze module?

Omdat niemand wil betalen voor iets wat je niet gebruikt hoef je bij ons niet een vaste maandbundel af te nemen (met doorgaans relatief hoge kosten per factuur als je daar overheen gaat). In plaats daarvan betaal je bij ons een vast bedrag van € 10,- per maand voor gebruik van de module en reken je verder alleen de facturen af die je ook daadwerkelijk hebt geboekt. 

De prijs per factuur wordt steeds berekend naar het totaal aantal geboekte facturen voor die hele maand, wat onderverdeeld is in een staffel. 
   

  •     0 tot    50 facturen €0,35 per factuur
  •   51 tot   100 facturen €0,30 per factuur
  •  101 tot  200 facturen €0,25 per factuur
  • 201 tot  500 facturen €0,20 per factuur
  • 501 tot 1000 facturen €0,15 per factuur
  • 1000+ facturen €0,10 per factuur